Efterfødselstræning til Morkroppen, funktionelt med fokus på bækkenbund, åndedræt og dybeste tværgående mavemuskel
Henter datoer…

Funktionel træning til MorKroppen

Funktionel træning til MorKroppen, er efterfødselstræning med omtanke. Træningen henvender sig til dig, der har født og ønsker målrettet træning af bækkenbunden og kropskernen, samtidig med at du træner hele kroppen.

Funktionel træningen til MorKroppen, henvender sig også til dig der oplever at maven ikke har samlet sig helt igen efter fødslen. Det er efterfødselstræning der tager hensyn til dig, og som tager dig og din krop alvorligt, mens du styrkes indefra og ud.

Efterfødselstræning er en kombination af målrettet funktionel træning af kropsstammen (bækkenbund, åndedræt og dybeste tværgående mavemuskel), mens vi træner hele kroppen samt teori, der understøtter forståelsen for det vi gør.

Mange af øvelserne er overførbare til hverdagens bevægelser, og du støttes til at overføre bevægelsesmønstre til dine hverdagsbevægelser, så du kan bruge dine hverdagsaktiviteter som nærende bevægelsesvitaminer for din krop. Uanset om det er oprydning, leg og hygge med børn og baby, husarbejde eller gåtur med veninden.

Det er holdbar og bæredygtig efterfødselstræning, også på den lange bane.

Du vil få adgang til lukket en Facebook gruppe, med træningsvideoer på ca. 10 -15 min. Det er udvalgte øvelser, som jeg anbefaler du laver i løbet af ugen, på de dage, hvor vi ikke mødes til træning (eller så ofte det kan lade sig gøre, i din hverdag). Dette for at du får det optimale ud af dit forløb.

Har du delte mavemuskler eller er du i tvivl om du har delte mavemuskler, anbefales du at booke en tid til individuel undersøgelse, vurdering og vejledning (efterfødselstjek), inden holdstart. Dette ikke et krav. Alternativt kan der også bookes individuel tid, efter opstart, ved behov.

Træningen tilrettelægges, så der tages hensyn, hvis du har delte mavemuskler.

Baby er meget velkommen på dette hold

Der er plads til maks 6 deltagere på dette hold.

Tidspunkt

Tirsdage kl. 09.30 – 10.30

Lektioner

8 lektioner af 60 min.

Pris

800,-

Fortsætter hold

Fortsætter hold, er for dig, der har været med på grundforløbet af “Funktionel træning til MorKroppen”.

På dette forløb sætter vi tempoet lidt op og tilføjer mere belastning. Der arbejdes videre på at integrere det vigtige kernearbejde i øvelser og bevægelser.

Alt det du lærte på grundforløbet, benyttes, så du kommer tættere på automatisering af kernearbejdet. Fortsat fokus på bækkenbund, åndedræt og overførbarheden til dagligdagen.

Det kontrollerede hop introduceres og pulsen skal op. Ømme lår og balder kan forekomme, idet muskelarbejdet øges, selvfølgelig hele tiden med respekt for at kernearbejdet kan følge med.

Helt generelt, nørder vi videre. Bliver skarpe på at mærke hvornår der arbejdes med passende belastning, så kernen udfordres og bliver stærkere og hvornår vi belaster med større udefra-kommende belastning, end kernen kan klare. Så du lærer at differentierer og mærke, hvornår kernens arbejde “drukner” i kompenserende strategier.

Baby er meget velkommen på dette hold.

OBS:

Er din barsel ved at være brugt op, eller passer det dig dårligt at træne om formiddagen? Fortsætter hold om aften, “Funktionel træning af kropsstamme og bevægelighed – Fortsætter” for dig der er startet på arbejde igen – se mere her

Fortsætter hold:

Tidspunkt

Fredage kl. 09.30 – 10.30

Lektioner

8 lektioner af 60 min.

Pris

800,-

Hvad siger tidligere deltagere

“Jeg er blevet stærkere og har fået en helt ny kropsbevidsthed. Den viden jeg har fået, har jeg kunne omsætte i mine bevægelser i dagligdagen.

“Jeg kan mærke at jeg er godt på vej ift. at få samlet mine delte mavemuskler. Jeg har også fået en forståelse for, at processen tager tid.”

“Det burde være en mulighed for alle nybagte mødre, at få tilbudt et så professionelt genoptræningsforløb.” 

Anette

Jeg er førstegangsmor, og dette forløb har for mig været guld værd. Det fundament, jeg har bygget i min krop, gør mig meget mere rolig i, at jeg nu er stærk nok til alle hverdagens bevægelsesmønstre samt fysisk træning med belastning.

Stine

“Forløbet “MorKroppen” hos Hanne, er den allerbedste måde at komme i kontakt med sin krop igen, efter graviditet og fødsel. Det er et roligt forløb, hvor man langsom, men sikkert får kontakt til kernen igen og lærer at bruge kroppen rigtigt. Jeg var ikke så god til at træne ud over træningerne, men det har alligevel hjulpet mig meget. Jeg troede, at jeg vidste hvordan man laver “knibeøvelser”… det vidste jeg ikke før nu. Tak for fremragende træning!! Et forløb som Hannes burde være obligatorisk for alle kvinder efter fødsel, så vi kan hoppe på trampolin og lege med vores unger uden gener!”

Christina

Henter datoer…