Funktionel træningsøvelse
Henter datoer…

Målgruppe:

Funktioneltræning af kropsstamme og bevægelighed, er træning, der styrker dig indefra, så din krop kan holde til de krav der stilles til den i en travl hverdag.

Funktionel træning er for:

  • Dig der oplever at kernen og/eller bækkenbunden ikke helt gør sit arbejde, som du ønsker det.
  • Dig der oplever at kroppen aldrig er blevet helt den samme igen, efter graviditet og fødsel.
  • Dig der har haft bækkenløsning, og stadig oplever gener fra det.
  • Dig der føler at uanset hvor meget du træner, så bliver maven ved med at bule.
  • Dig der oplever at have delte mavemuskler/at mavemusklerne ikke har samlet sig helt efter graviditet og fødsel.

Indhold:

Funktionel træning, er træning af hele kroppen, med fokus på bækkenbundens, åndedrættets og den dybeste mavemuskels arbejde og “arbejdsforhold”.

Her arbejder vi med Styrke- og stabilitetstræning og bruger bl.a. kropsvægt, håndvægte og elastikker som modstand.

Vi kobler balanceudfordringer på og arbejder med bevægeligheden i form af Fysio Flow øvelser og stræk.

Timen sluttes altid af med ca. 10 min. afspænding.

Du får Adgang til lukket Facebook side, med tilpassede træningsvideoer og et ugentlig inspirations brev, der skal gøre det nemmere at overføre det du arbejder med til træning, til dine bevægelser og aktiviteter i din hverdag.

Kernetræning/coretræning i stående "lunge" position, men udøveren trækker i en elastik, for øget modsatand

Træningsforløb:

Træningsforløbet starter altid ud med øvelser der lærer dig at mærke og aktivere bækkenbunden og bruge åndedrættet som en vigtig medspiller i dette arbejde.

Når du har fået styr på aktiveringen af bækkenbunden, kobles de funktionelle øvelser på i et passende tempo.

Funktionel træning af din kropsstamme er også bækkenbundstræning! Det er træning af din kropskerne, mens du træner hele kroppen.

Det er IKKE et koncept, men en bevægestrategi. Her er der fokus på nærværet til kroppen – og på at (gen)skabe kontakt til kernens muskler og strukturer.

Der er fokus på at genetablere en rettidig og tilstrækkelig styrke af dybeste mavemuskel, åndedrættet og bækkenbunden, som et samlet system.

Og det gør vi mens vi træner hele kroppen, overførbart til hverdagens bevægelser.

Formålet er at støtte dig til at genfinde tilliden, glæden og kærligheden til kroppen. Via træning der “tvinger” dig til at mærke efter og finde kontakten til kernen og opdage hvordan det hele arbejder sammen i et system, der er afhængigt af hinanden.

Det giver din krop den styrke den har brug for, for at kunne honorere de krav du stiller til den, i en travl hverdag.

Målet er, at du kan træne mindre men klogere og skabe et stærkt fundamentet for en bæredygtig krop – hele livet.

Når først du har en stærk kerne, har du skabt fundamentet, der kan bære og holde til al den aktivitet og bevægelse, der gør dig glad. Du kan slippe den dårlige samvittighed  over ikke at træne nok. Det handler nemlig ikke om hvor meget du træner, men om hvordan du træner.

Ønsker du dig en stærk kropskerne, så handler det i høj grad også om at bruge hverdagens bevægelser, som træning.

Fortsætter hold

Fortsætter hold, er for dig, der har været med på grundforløbet, eller dig der har-/eller stadig deltager på elinsolheim’s online træningsforløb.

På dette forløb sætter vi tempoet lidt op og tilføjer lidt mere belastning. Vi arbejder selvfølgelig videre med at have fokus på både kernens arbejde, åndedrættet og overførbarheden til dagligdagen. 

Alt det du lærte på grundforløbet, benyttes, så du kommer tættere på automatisering af kernearbejdet. Fortsat fokus på bækkenbund, åndedræt og overførbarheden til dagligdagen.

Det kontrollerede hop introduceres og pulsen skal op. Ømme lår og balder kan forekomme, idet muskelarbejdet øges, selvfølgelig hele tiden med respekt for at kernearbejdet kan følge med.

Helt generelt, nørder vi videre. Bliver skarpe på at mærke hvornår der arbejdes med passende belastning, så kernen udfordres og bliver stærkere og hvornår vi belaster med større udefra-kommende belastning, end kernen kan klare. Så du lærer at differentierer og mærke, hvornår kernens arbejde “drukner” i kompenserende strategier.

Tidspunkt

Torsdage kl. 18.45 – 20.00

eller

Mandage kl. 18.45 – 20.00

 

Lektioner

8 lektioner af 75 min.

Pris

960,-

Fortsætter hold:

Tidspunkt

Torsdage kl. 17.15 – 18.30

Lektioner

8 lektioner af 75 min

Pris

960,-

Hvad siger tidligere deltager?

“Er faktisk lidt overrasket over hvor meget nyt jeg har lært som jeg ikke vidste før og at det allerede – på bare 7-8 uger har skabt forbedringer i kroppen.

Kropslige forbedringer i form af mindre gener fra navlebrok, bedre fordøjelse, tror mit bindevæv er blevet lidt stærkere, og slapper mere af i maven. Teknikker til træning, holdningskorrigering. Enorm meget viden!

Ville ønske jeg havde været på sådan et forløb efter fødsler/kejsersnit. Måske jeg kunne have undgået to navlebrok operationer og havde fået viden om forkert træning osv…”

Mette

“Større velvære.”

“Færre smerter. Før havde jeg sværere ved at dyrke min “passion” padel. Da min krop var meget stiv og plaget af gamle skader.

Nu føler jeg at jeg er blevet mere “stabil” og jeg får ikke de samme “riv” i balle og ben som tidligere inden jeg begyndte træningen.”

Ann-Sofie 

Henter datoer…