Gravid træning
 
Henter data…

Funktionel træning til gravide

Funktionel træning til gravide, er for dig, der ønsker effektiv, nænsom og klog træning af din gravide krop, så du kan passe godt på både dig og din baby, i maven. Det er kvalitetstræning, tilpasset den gravide krops behov, og støtter dig i at komme godt gennem graviditeten.

Det er også træning, der forbereder dig på at komme godt tilbage til din oprindelige form igen, efter fødslen.

Graviditet og fødsel er hårdt for kroppen, og det er derfor vigtigt at holde sig i bevægelse og være så aktiv som muligt, helt indtil fødslen.

Formålet er bl.a. at forebygge og reducere graviditetsgener og smerter som fx; bækkensmerter, lænderygsmerter, hævende ben/fødder og forebygge træthed.

Funktionel træning til gravide, er træning og øvelser, der er overførbare til din hverdagen. Så dine hverdagsbevægelser bliver styrket, du bliver stærkere, så du kan holde til at bære dig selv og dit barn gennem hele graviditeten.

Indhold:

  • Funktionelle øvelser, der er overførbare til din hverdag
  • stabilitetstræning – med fokus på din kernen og dit bækken.
  • Dit åndedræt – hvordan:
    • undervejs i træningen
    • efter fødslen (bækkenbunden og mavemusklerne er afhængige af åndedrættet)
  • Forebyggelse af – eller reduktion af væske i din krop
  • Kropsholdningen (din holdning udfordres i graviditeten – fokus på bevidst justering)
  • Massage og selvmassage (vi benytter bl.a. små bløde bolde)
  • Fødder  – ikke at forglemme. De skal bære dig og din baby – hele vejen:-).

Alle øvelser vil have fokus på åndedrættet, bækkenbunden – spænding og afspænding – samt det funktionelle knib, som vigtigste medspillere for dig som gravid. 

Undervejs i forløbet vil vi komme omkring emner som:

  • Knibeøvelser – det funktionelle knib. Hvorfor og hvordan?
  • Løb – under og efter graviditet og fødsel. Hvornår er jeg klar og hvad skal jeg være opmærksom på?
  • Bristninger/klip – hvad kan jeg gøre for at forebygge?
  • Hvordan kommer jeg mig bedst efter fødslen?

Funktionel træningen til gravide henvender sig til dig der er gravid, uanset hvilken fase af graviditeten du er i. Starter du tidligt, får du redskaber til at fortsætte træning på bedste vis, i hele din graviditet.

Er du medlem af Sygeforsikringen “danmark”, yder de tilskud på 50% 

Jeg glæder mig til at se dig.

Tidspunkt

Mandage kl. 15.45 – 16.45

Lektioner

 lektioner af 60 min.

Pris

100,-/pr lektion 

Se prisen på den enkelte mdr.

Periode

Løbende optag, hver mdr.

Betaling for 1 mdr. af gangen

Godt at vide…

Når du forbedrer din vejrtrækning, forbedrer du iltningen i din krop.

Er du er gravid, og træner, optimerer du også din babys iltning.

Dine celler “spiser” ilt, ilt er det absolut vigtigste brændstof for kroppen. Populært siges, at 90 % af energien kommer fra åndedrættet.

Dit åndedrættet har  betydning for din venepumpe funktion – dvs. dræneringen af væsken i kroppen.

Er du gravid, kommer der mere pres på dit venesystem, og her kan et godt og dybt åndedræt gøre en forskel

Dine fødder bærer din vægt, i alle de timer hvor du står og går. Dine fødder er sammen med din kerne, fundamentet for din kropsholdning.

Hvis du passer godt på dine fødder, forbygger du bl.a. nedfalden forfod.

Stærke og velstimulerede fødder, forebygger  spændinger i resten af kroppen.

5/5

“Jeg har lært en masse nye øvelser, som forbedrer min holdning, og som styrker muskulaturen i baller, mave, hofte og lår. Jeg har også lært hvad knibeøvelser er og er blevet mere bevidst om vigtigheden af dybe vejrtrækninger. Jeg har fået mere kontakt med min egen krop og tænker at alt det vi lærer er rigtig godt givet ud, både hvad angår fødslen, men også alle ugerne optil fødslen.”

Thit

 
Henter data…